torsdag den 22. august 2013

Welcome to Sierra Leone...

Vi er ankommet til Sierra Leone! Efter lidt over 24 timers rejse ankom vi i går aftes til Freetown klokken 22..05 Sierra Leonsk tid. Det er så 00.05 i vores tid. Vi sov som små stene indtil vi så stod op klokken 07.00 for at nå et bad, som vi havde fået fortalt der var mulighed for.

Jeg kan lige så godt sige det som det er. Luften er lidt mere fugtig hernede end den er hjemme i DK. Og så mødte vi i morges, klokken 07.10, en lille overraskelse i form af en bruser, der ikke virkede over hoftehøjde… Og så tænker man jo: Haha Sarah, er du da højere end det? Var det et problem for dværgen? Og svaret er Ja og Nej.
Jeg er med mine 1,57 cm højere end de flestes hofter ihvertfald, men det var ikke et problem da jeg 2 timer senere bumlede mod Bo i en tætpakket bil uden aircondition.

Nevertheless er jeg stadig spændt på livet her i Sierra Leone.

Vi er installeret i et stort blåt hus med tykke mure og en sød vagt, som gerne hjælper os med alle de problemer en håndfuld forvænte danskere kan have i et betonhus i Afrika. Vi har mødt de unge i kirken og givet den max gas til en voldsom omgang fællessang og en leg jeg ikke er sikker på nogen af os forstod.
Så ja.. Vi lever og vi har det godt.

At min nye ”seje” korthårsfrisure opfører sig lidt mærkeligt i tropisk klima kan I høre mere om en anden dag… 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar