onsdag den 14. august 2013

Kontordage

De sidste par dage har gået med at prøve en slags hverdag på kontoret her i Århus. Jeg er hjemløs, eller "uden fast bopæl" som det jo hedder, så det vil sige at jeg sover hos min søster om natten, og så prøver jeg at finde på lidt spas at lave i dagtimerne, så jeg ikke bare skal sidde hjemme på sofaen der. Og så leder jeg efter lejlighed jo.

Så når man ikke har noget hjem, og man i øvrigt ved at man om præcis en uge sidder på flyet mellem Brussels og Freetown, så er det lidt en joke at lade som om det er hverdag. Men vi to globale fortællere sidder her på vores smarte kontor, med vores arbejdscomputere og smarte Nokia Lumia og føler os noget så smarte og "thihi-så-sagde-vi-bare-at-det-her-var-hverdag"-agtige.
I går konkurrerede vi lidt indbyrdes om at skaffe likes på facebooksiden, og der må I gerne hjælpe til alle sammen. Den kan du finde her: https://www.facebook.com/#!/AfrikaInTouch?fref=ts: Der er simpelthen en ansat til at hygge med siden, så den er faktisk ret spændende. Så sent som i morges så jeg et billede af de nye globale fortællere i min newsfeed. Det' da okay.
I morgen går turen til KBH alt for tidligt om morgenen, til et introkursus om konfirmandaktion, hvor vi desuden har planlagt lidt af hvert af Zulu-sommerbio, en tur i operaen og en Nik&Jay-koncert i Tivoli.. Jaja. Vi keder os ikke i Afrika InTouch.

I går fik vi i øvrigt den gode billet, så nu er vi helt sikre på dato og tid, men vi ved endnu ikke om vores visum er gået igennem, så det er stadig lidt spændende. I næste uge har vi lykkeligvis fået lov til at forberede os til rejsen derhjemme og så bare lige med lidt hjemmearbejde. Og det er da meget dejligt, når man tager i betragtning at mine ting er spredt ud over Silkeborg og mine forældres hjem små 200 km væk. Så mine forberedelser kommer nok delvist til at foregå i et tog. Jaja. Det er ikke let at være hjemløs og tage til Afrika.

Så Afrika-status lige nu er: Billet: tjek, vaccinationer: tjek, informationer: TJEK.. Så mangler vi bare: Program, pakning og visum. Men det er bare formaliteter...

Nu tilbage til arbejdet.
/Sarah Thun


Ingen kommentarer:

Send en kommentar