torsdag den 15. august 2013

Bare en tanke...

124 timer og 50 minutter.
Så lang tid går der til toget sætter i gang fra Silkeborg station. Forhåbentlig har jeg kysset kæresten farvel og sidder i selvsamme tog. Parat til en rejse, der kommer til at vare de efterfølgende 22 timer, hvis alt går som planlagt.
Det bliver en nat uden 8 sammenhængende timer i en blød seng, og uden et sundt og nærende morgenmåltid, og starten på en periode på omkring 6 uger uden venner og familie i nærheden.
Jeg synes det lyder hårdt. Sådan vildt hårdt. Også spændende selvfølgelig. Men hårdt.
Måske får jeg ikke et ægte bad de næste 6 uger, jeg kan ikke sætte hår ordentligt og alt mit tøj bliver sikkert grimt og ødelagt. Og de spritnye Nike Free jeg købte for 900 kr. i går bliver vildt støvede.
Internettet er nok heller ikke særlig godt dernede. Så kan jeg ikke tjekke hvornår der er udsalg på nettet og ikke gå på facebook hver dag.

Sierra Leone er af FN vurderet som det næstmindst udviklede land i verden, kun 60.000 ud af 5.000.000 har internet, og halvdelen af befolkningen er under 18 år.
Indtil 2001 herskede en frygtelig borgerkrig i landet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar