torsdag den 8. august 2013

VildtLiv

Så er der gang i festen. 

For knap to måneder siden blev jeg indkaldt til jobsamtale hos Afrika in Touch, et par dage senere blev jeg ringet op og den 1. juni sagde jeg Jatak til at blive Global Fortæller. Kort beskrevet går det ud på, at jeg tager en smuttur til Sierra Leone her omkring den 20. august, bruger 6 uger på at indsamle historier og indtryk i det afrikanske, hvorefter jeg flyver hjem, strikker et lækkert og spændende foredrag sammen, som jeg farer Danmark rundt med indtil jul. 
Det bliver hovedsageligt for konfirmander, efterskoleelever og ellers andre mennesker, som ønsker et besøg med tropiske islæt. Her har jeg dog ladet mig fortælle, at en efterårsferie vil forekomme mellem opholdet i Afrika og "turneen" i det danske land. Det er også ret fint.
For bare lige at færdiggøre den meget interessante jobbeskrivelse jeg lige greb mig selv i at påbegynde, så kan jeg oplyse, at jeg efter juleferien får besøg af en efter sigende frisk pige fra Sierra Leone, som jeg også skal besøge mens jeg er dernede. 
Hun skal rundt og fortælle en masse fra sit land, hvor jeg skal agere som tolk, vært, bedste ven, chauffør og sikkert meget mere. Så det bliver rigtig festligt. 
Efter hun er rejst hjem og konfirmandaktion er slut er jeg egentlig også færdig med at arbejde her. Bum! Så fik vi lige de overordnede retningslinjer på plads. 

Men hvorom alting er, så er der netop i dette øjeblik et usandsynligt spændende og informerende kursus igang på Diakonhøjskolen i Århus. Her er jeg sammen med den anden globale fortæller og en masse volontører igang med at forberede os på de chok der venter os i det store Afrika. Det er en masse meget søde mennesker, som er fulde af spas og med på at lege en masse fede lege. Det bliver helt sikkert gavnligt i alle de forskellige lande vi tager til. Vi får hørt noget om Gud, lært en masse om Afrika, mødt fremtidige kolleger og i eftermiddag skal vi vaccineres. Mine forældre og min kæreste har endda ladet sig lokke til at komme omkring i morgen aften til en udsendelsesfest. 

Så de tanker jeg for et halvt år siden havde om at starte på en uddannelse og blive lidt mere seriøs er i den grad erstattet af en spænding ved tanken om den forekommende rejse, et nyt, fedt og udfordrende job og måske mere klarhed over Guds planer med mit liv.

Jeg klager ikke. :)

/SarahThun

Ingen kommentarer:

Send en kommentar